Näytön videot
Kaksi Leipuria on käsikirjoitettu, tehty valinta näyttelijästä ja suunniteltu kuvausympäristö. Kuvauksessa käytetty puhelinta ja lisämikkiä. Video editoitu Premier pro -ohjelmaa hyödyntäen.
https://drive.google.com/file/d/1XpRKCV-tDdFQq_ctkFdHWH5lxKyMLW3d/view?usp=sharing
Niinan puhe on käsikirjoitettu ja kuvaus tehty puhelimella. Lisävalaistus ja lisämikki oli käytössä. Editointi tehty Premier pro -ohjelmaa hyödyntäen.
https://drive.google.com/file/d/1OabEje_wTjx1puc9q2xQY0LkpCx1rKju/view?usp=sharing
Niskakeinu valmis on työnantajan pyynnöstä editoitu video useasta valmiista kokonaisuudesta lyhyeksi mainokseksi sosiaalisen median mainontaa varten. Videot eivät ole minun kuvaamia.
https://drive.google.com/file/d/1koQOObW6hpoGQLmywMiMiP7khA0eLblZ/view?usp=sharing
1. Opiskelija käyttää erilaisia menetelmiä mediamateriaalien tuottamiseen.
Videoiden kuvauksessa ei ollut mahdollista käyttää järjestelmäkameraa, joten Kaksi Leipuria ja Niinan puhe on kuvattu puhelimen kameralla ja molemmissa on käytetty ulkoista mikrofonia äänen laatua parantamaan. Niinan puhe -videossa käytetty lisävalaistusta. Kaksi Leipuria video oli käsikirjoitettu etukäteen ja näyttelijä noudatti käsikirjoitusta. Tekstitys videoon tuotettu sosiaalista mediaa ajatellen, jos katselijalla ei ole äänet päällä mainoksen nähdessään.
Olen luonut myös kuvatuotantoa:
https://ninskujorportfolio.blogaaja.fi/2021/08/16/painotuotteet-ja-kuvat-mediaan/
2. Opiskelija suoratoistaa videomateriaalia internetin kautta.
Videomateriaalit on toistettu Facebook -ja Instagram mainostilien kautta.
3. Opiskelija suunnittelee työnsä ja käyttää alan yleisiä suunnitteludokumentteja työtehtäviensä edellyttämässä laajuudessa.
Videot on käsikirjoitettu etukäteen, mietitty kuvausympäristö, valaistus, äänen kuuluvuus ja etukäteen mietitty millä katsojan saa kiinnostumaan videon katsomisesta heti alussa.
4. Opiskelija käyttää mediamateriaalien valmistuksessa erilaisia ilmaisukeinoja.
Ilmaisukeinoina käytetty tekstitystä, yritetty tuoda huumoria videoihin ja otettu huomioon miten vaikea sosiaalisessa mediassa on saada ihmiset kiinnittämään huomio mainosvideoihin.
5. Opiskelija työskentelee tilaajalähtöisesti ja huomioi toimintansa vaikutukset tuotannon kustannusten muodostumiseen.
Videoin kuvaamisessa oli rajallinen aika, jota noudatettiin. Videot editoitiin muutamalla eri tavalla ja käytiin keskustelu mikä versio on paras. Tekstitys lisättiin videoihin, jotka valittiin lopulta mainoksiin.
6. Opiskelijaa dokumentoi työnsä keskeisiä vaiheita ja perustelee tekemiään ratkaisuja.
Dokumentointi tapahtui pääasiallisesti raportoimalla videon tilaajalle siitä, mikä vaihe oli valmis, miten oli mennyt ja seuraavan vaiheen toteutuksesta sovittiin etukäteen. Toteutus lopputulokseen asti käytiin läpi, tehden toivottuja muutoksia tarvittaessa.